This blog is about science, pseudoscience, manipulation, magic, and outright lies

Wednesday 16 November 2011

Opinions and knowledge

This is a reflection concerning a course I am taking at the moment between me and a fellow student and another friend. Sorry those of you that don't read Swedish, but I think you are better of not knowing the state of Swedish academia.

Jag: Du har rätt det var kursen jag tänkte på även om jag försöker låta bli. :)

Vän 1: Ledsen att jag påminde dig Per Johan Råsmark ;)

Vän 2: Vad läser ni för kurs?

Vän 1: Genusperspektiv vid textanalys

Jag: Det är inte en otrevlig kurs men det är väldigt mycket tyckande och väldigt lite vetande.

Vän 1: Det kan vara väldigt snurrigt också. Ibland vet man inte om de själva vet vad de försöker säga - och ibland förstår inte ens lärarna det heller (har läst lite i ämnet tidigare).

Vän 2: Låter kreativt, lite på lösan sand så där... ;)

No comments: