This blog is about science, pseudoscience, manipulation, magic, and outright lies

Friday 7 February 2014

Det magiska Prag

Prag är en av världens vackraste och mest romantiska städer, mitt i Europa med en historia fylld av legender och mystik. Nu finns möjligheten att uppleva astrologernas och alkemisternas Prag med mig.
Tillsammans med Euroresor har jag satt ihop en långhelg i Prag som presenterar denna kulturstad från ett lite annorlunda perspektiv. En exklusiv inblick i den mystik och magi som ännu lever bland de vindlande gränderna och de höga gotiska valven.
Samtidigt missar vi inget av det alla turister ser när de besöker staden, den fantastiska arkitekturen, kulturen, alla historiska platser, det tjeckiska köket och tjeckiskt öl.
Den första resan blir den 20:e mars och den andra och sista för i vår, blir den 27:e mars. För att fira att det är premiär så sparar ni 1200:- mot det ordinarie priset om ni åker på någon av de två första resorna. I priset ingår flyg till Prag, hotell, alla entréavgifter och lokala resor. Dessutom ingår det mesta utav maten; jag låter er få lite tid för er själva så på fredagen har vi ingen gemensam middag.
Vad som också ingår är illustrationer av de övernaturliga berättelser som förknippas med Prag, effekter som går utöver vad ni sett på tv eller på en stor scen. Jag har lagt ned mycket tid på att göra hela resan till en unik upplevelseresa som ger minnen för livet.
Vill ni följa med mig och se Prag som få människor har sett staden, så gå till Euroresors hemsida och anmäl er. Erbjudandet gäller oavsett var ni bor i landet. Gruppens storlek är begränsad till 16 personer så det är först till kvarn som gäller.

Ordinarie pris: 7798:- Premiärpris: 6598:-

Varför får man för sig att skapa en temaresa till Prag som handlar om legender och mystik?
Det finns två anledningar: dels är Prag en stad om vilken det finns många legender och som förknippas med magi, astrologi och alkemi. Och dels är det något som jag kan mycket om. Som mentalist är det mitt jobb att på olika sätt skapa övernaturliga upplevelser för min publik. Vad kan vara bättre än att kombinera de två sakerna?

Vad kommer man att uppleva på resan?
Först och främst kommer man att uppleva Prag. En av världens vackraste städer som inte bara är fylld av historia utan som också är en levande dynamisk stad. Jag har själv bott där i två år och känner till många av stadens olika ansikten. Vi kommer att besöka en del ställen som ”vanliga” turister inte ser och sedan kommer vi att ha experiment som utmanar föreställningarna vi har om hur världen fungerar. Mer säger jag inte.

Är det dyrt i Prag?
Nej, Prag är en med svenska mått mätt billig stad att besöka. Dessutom ingår redan hotell och det mesta av maten i priset för resan. Det som tillkommer är shopping och där är priserna lägre än hemma i Sverige. (Fördelen att resa med incheckat bagage är att man kan ta med sig en del saker hem som man av säkerhetsskäl inte kan ha i handbagaget, det kan vara värt att tänka på.)

Alla som har frågor om resan får gärna höra av sig till mig direkt eller till Euroresor.

No comments: